Dersin Adı | Çağdaş Mimarlık Söylemi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 403 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders mimarlık düşüncesinin ve söyleminin disiplinlerarası özelliğini yansıtan çağdaş temel metinler aracılığıyla öğrencilerin mesleki eleştirel düşünce yetilerini geliştirmeyi amaçlar |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, postmodernizm, göstergebilim ve fenomenoloji, eleştirel bölgeselcilik, yeşil mimari, küreselleşme, teknoloji ve alan üzerine seçilmiş metinlere dayanan dersler ve tartışmalardan oluşmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Çağdaş Mimaride Teori ve Pratik: Çelişki mi Fedakarlık mı? | Çalışma Soruları 1 |
3 | Modernizmden Postmodernizme | Çalışma Soruları 2 Jencks, C. (2011) The Story of Post-Modernism: Five Decades of the Ironic, Iconic and Critical in Architecture 1st Edition p. 19-47 |
4 | Semiotik ve fenomenoloji | Çalışma Soruları 3 Read, S. (2003) Technicity and Publicness: Steps towards an Urban Space FOOTPRINT Architecture and Phenomenology, Autumn 2008, pp. 7-15 |
5 | Eleştirel Bölgeselcilik | Çalışma Soruları 4 Frampton, K., 2002. Towards a Critical Regionalism: Six Points for an Architecture of Resistance. In: The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture, Foster, H. (Ed.), New Press, New York, ISBN-10: 1565847423, pp: 16-29. |
6 | Cagdas Mimarlar Odevi: Her ogrenci bir cagdas donem mimari secip, bu mimarin projelerini arastirip, teorik soylemlerini inceleyecek. Ogrenciler, arastirmalarinin uc-dort sayfalik bir makale halinde verip, sinifta sunumunu yapip grup tartismasi yapacaklar. | Ödev teslimi / Sunum |
7 | Sürdürülebilir mimarlik | Çalışma Soruları 5 Owen, C. & K. Dovey (2008) ‘Fields of sustainable architecture’, Th e Journal of Architecture 13(1): 9-21. |
8 | Biyomimetik ve Biyofilik Tasarım | Çalışma Soruları 6 Rao, R. (2014) “Biomimicry in Architecture” International Journal of Advanced Research in Civil,Structural,Environmental and Infrastructure Engineering and Developing Volume: 1 Issue: 3 08-Apr-2014,ISSN_NO: 2320-723X |
9 | Daha yüksek inşa etmek | Çalışma Soruları 7 Martin Parker (2015) Vertical capitalism: Skyscrapers and organization, Culture and Organization, 21:3, 217-234, DOI: 10.1080/14759551.2013.845566 |
10 | Sürdürülebilirlik ve Gökdelenler: Her öğrenci, sürdürülebilir tasarımın gökdelen mimarisine yansımalarını inceleyip, bir örnek projenin kritigini yapacaklar. Bu konuda makale yazip sinifta sunumunu yapacaklar. | Ödev teslimi / Sunum |
11 | Küreselleşmenin mimari söylem üzerinde etkileri | Çalışma Soruları 8 Castillo-Villar, F. R. (2016). Urban icons and city branding development. Journal of Place Management and Development, 9(3), 255-268. doi:doi:10.1108/JPMD-03-2016-0013 |
12 | Kentler Çağının Mimarisi | Çalışma Soruları 9 Boano, C., y Vergara Perucich, F. (2016). Half-happy architecture. Viceversa, (4), 58-81. |
13 | Sanat ve Kent | Çalışma Soruları 10 Miles, M. (2013) ‘Art and Culture: The Global Turn’, pp. 19–38 in Grierson and Sharp (eds) Re-Imagining the City. Chicago, IL: University of Chicago Press |
14 | Mega-etkinlikler projesi: Her oğrenci bir uluslarararası çapta mimarlık açısından önemli buyuk bir etkinligin çağdaş mimarlik soylemine katkisini araştiracak ve bu bir makale yazip sinifta sunumunu yapacak. | Ödev teslimi / Sunum |
15 | Cağdaş mimarlık söyleminde ileriye donuk eğilimlerle ilgili tartisma. | Tartışma |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | C. Greg Crysler, Stephen Cairns and Hilde Heynen, eds. The SAGE Handbook of Architectural Theory (Sage Publications 2012). Terry Eagleton, Literary Theory (Minneapolis: The University of Minnesota Press, 2003). Charles Jencks, The Iconic Building (New York, Rizzoli International, 2005). Paul L. Knox, Cities and Design (New York: Routledge, 2011). Ariane Lourie Harrison, Architectural Theories of the Environment (New York: Routledge, 2013). Pablo Lorenzo-Eiroa and Aaaron Sprecher (eds) Architecture in Formation: On the Nature of Information in Digital Architecture (London: Routledge, 2013). Harry Francis Mallgrave and Christiana Contandriopoulos, eds. Architectural Theory: An Anthology from 1871-2005, Volume II (Oxford: Blackwell Publishing 2008). Malcolm McCullough. Digital Ground (Cambridge, MA: MIT Press, 2005). John Reader, Cities: A Magisterial Exploration of the Nature and Impact of the City from Its Beginnings to the Mega-Conurbations of Today (New York: Atlantic Monthly Press 2004). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 15 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 2 | |
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest